Cercar en aquest blog

dilluns, 15 de maig del 2017

Programació


1. Condicions del treball

  - Primers exercicis

  - Segons exercicis

  - Tercers exercicis

  - Quarts exercicis

  - Cinquens exercicis
 

2. Descripció

  

En esta avaluació hem treballat programació amb el programa Scratch.

Scratch és un llenguatge de programació visual desenvolupat pel MIT Mitjana Lab.1 Scratch és utilitzat per estudiants, acadèmics, professors i pares per a crear fàcilment animacions, jocs (també educatius) i interaccions etc. Per a les escoles es converteix en una oportunitat per a ajudar als estudiants en el desenvolupament d'habilitats mentals mitjançant l'aprenentatge de la programació sense necessitat de saber del programa. Les seues característiques lligades al pensament computacional han fet que siga molt difós actualment en l'educació de xiquets adolescents i adults.

Scratch és usat per estudiants, escolars, professors i pares per a crear animacions de forma senzilla i servir de trampolí cap al més avançat món de la programació. També pot usar-se per a un gran nombre de propòsits educatius construccionistas i d'entreteniment, com a projecte de ciències o matemàtiques, incloent simulació i visualització d'experiments, conferències gravades amb presentacions animades, històries animades de les ciències socials, art interactiu, música.2 Es poden veure els diferents projectes existents en la web de Scratch, modificar-los i fins i tot provar-los sense arribar a guardar els canvis ja que no requereix cap tipus de registre.

Scratch permet als usuaris usar programació dirigida per esdeveniments amb múltiples objectes actius anomenats sprites.1 Els sprites poden pintar-se com a gràfics vectorials o mapa de bits, des de la pròpia web de Scratch usant un simple editor que és part del projecte, o poden també importar-se des de fonts externes incloent webcams.

Des de 2013, Scratch 2 està disponible en línia i com a aplicació d'escriptori per a Windows, US X i Linux (requereix Tova Air).3 4 El codi font de Scratch 1.x es va alliberar sota llicències GPLv2 i "Scratch Source Code Licencse".5
 Amb Scratch pots programar les teues pròpies històries interactives,jocs i animacions — i compartir les teues creacions amb uns altres en la comunitat online.


Scratch ajuda als jovens a aprendre a pensar de forma creativa, a raonar sistemàticament, i a treballar de forma col·laborativa — habilitats essencials per  a la vida en el segle 21.
Scratch és un projecte del Grup Lifelong Kindergarten del MIT Mitjana Lab.  S'ofereix de forma gratuïta.
És la primera vegada que hem utilizat aquest programa tant en la versió online com la descarregada





FotoMix és un editor de fotos que et permet afegir a gent d'una foto en una altra o en un fons.
FotoMix tiene una interfaz sencilla dividida en cinco pestañas, cada una destinada a un propósito distinto: seleccionar la imagen de fondo, la del primer plano, crear una composición, añadir retoques y el acabado. En la pestaña de la imagen de fondo, puedes cambiar el tamaño, quitar partes, pegar, girar la imagen, rotarla, tunear los colores y añadir efectos distintos. Las opciones en la pestaña del primer plano son similares. Al cortar partes de la imagen parece que se extienda.


Usar FotoMix és simple: tot el que has de fer és seleccionar una imatge de fons, triar la persona o objecte en primer plànol i aplicar un o un altre. Llavors no hi ha més que esborrar el fons redundant en l'apartat de Composició i polir el resultat en la pestanya de Retocs. La imatge final es pot decorar amb un marc i es pot guardar en diversos formats.

Ara amb FotoMix pots afegir a persones d'una foto a una altra –igual que es fa en Photoshop– encara que no tingues ni idea de com funciona l'editor de Tova.

FotoMix és una eina pràctica per a crear composicions que no requereix moltes habilitats per a usar-la. No obstant açò, els controls semblen una mica antics i toscs i els usuaris experts la trobaran molt limitat: les eines són massa bàsiques. I els resultats no són fantàstics. Tampoc existeix el botó de desfer a l'hora de crear, amb el que si t'equivoques, has de tornar a començar.


Con la quantitat d'eines d'edició d'imatges que existeixen, les opcions que ofereix FotoMix semblen redundants. Afegir una persona en una foto és alguna cosa que pots aconseguir amb altres programes i eines, i FotoMix no ofereix molt més. Dit açò, és un editor molt fàcil d'usar que et permet crear composicions sense tenir habilitats prèvies.Resultado de imagen de free pascal 


Free Pascal: és un compilador de 32 i de 64 bits per a múltiples arquitectures de CPU i múltiples sistemes operatius. El compilador implementa els dialectes de Pascal de Borland Turbo Pascal i Delphi, a més d'algunes construccions de MacPascal. Està disponible per a la majoria dels sistemes operatius populars.
FPC LogoFree Pascal es coneixia inicialment com FPK Pascal. A causa que FPK són les inicials de l'autor, Florian Paul Klämpfl, el FPK Pascal mai va significar "Free Pascal Kompiler", encara que molta gent pensava això; de totes maneres, escriure el "Compilador" amb "K" és infreqüent a Alemanya. A finals de 1997, el nom del projecte va ser canviat a Free Pascal Compiler (FPC) (Compilador Free Pascal) per evitar aquesta confusió i per la quantitat cada vegada més gran de gent que contribuïa.
Fundació Politècnica de Catalunya és un projecte raonablement bé documentat, amb manuals que aconsegueixen els 1.800 pàgines en total.

3. Valoració dels programes

·Free Pascal: No hem utilitzat aquest programa, només el varem descarregar i instalar al nostre ordenador.            0/10
·Fotomix: Com sempre, un programa que ajuda moltissim tant a retallar fotos com editarles inclós convertirles a png. 8/10
·Scratch: Mai haviem utilitzat este programa i ha donat molts problemes en la versió descarregada en l'ordinador però la versió online és molt bona. Bona aplicació per aprendre a programar i amb moltes opcions. 8/10

4. Valoració del treball propost

Personalment m'ha agradat molt aprendre a programar ja que donava llibertat per crear actuacions molt imaginatives i gracioses. 
Començarem des de 0 a programar per tindre totes les bases i aprendre les coses més bàsiques i poc a poc anarem fent exercisis més complicats i complexos.
En resum, el treball m'ha agradat moltissim i segurament utilitze Scratch en casa per fer jocs o diverses actuacions divertides.

L'únic problema que he tingut al llarg del treball com ja he comentat abans a la valoració dels programes és que el programa Scracth donava molts problemes a la versió descarregada al PC i per culpa d'açó he perdut temps i treballs.

5. Diari de sesions

En este periode de treball he perdut molt de temps ja que el meu ordinador ha donat molts problemes i he perdut dos exercicis a més dels que he tingut que tornar a fer.

3/03/17 - Descarregarem el Free Pascal i l'instalarem. També vaig ajudar a alguns companys que no sabiem con fer-ho i jo si ja que m'ho va explicar Ricardo el primer
13/03/17 Començarem a utilizar Scracth i ferem els primers exercicis que tractaven de fer figures geometriques ordenant al gat. 14/03/17 Continuem fent els primers exercicis i tinc de company a Nestor. Ara comencem un treball que consisteix en que el gat construisca una casa amb les nostres indicacions. 21/03/17 Continuem amb els primers exercicis i comencen problemes en l'ordinador 22/03/17 Acabem l'exercici de la casa amb molt bon resultat.
24/03/17 Comencem el següent exercici que consisteix a programar com nosaltres creuem un pas de zebra 27/03/17 Acabe l'exercici i comence el següent. 28/03/17 Me done compte de que els exercicis no s'habien guardat ja que el Scratch a l'rodinador donava molts problemes i tinc que fer-ho voluntariament a casa. Per si de cas grabí la pantalla i la vaig enviar també a Ricardo 29/03/17 Faig l'exercici 5 que consistia en fer un aquari on jo tinc l'idea d'utilitzar els personatges dels "Padrinos mágicos" i faig un treball la mar de creatiu i divertit. 31/03/17 Al arribar a clase l'exercici 5 ha desaparegut i no tinc temps de repetir-ho. Només entregue un drive explicant de que anava. 3/04/17 Comence l'exercici 6 on n'hi havia que canviar el fons. Faig un treball normal ja que en altres treballs ja havia canviat el fons i l'acabe sense problemes. 4/04/17 Comence l'exercici 7. 5/04/17 També perc el treball 7 i decidisc ferme un compter en el programa online. 7/04/17 Comence l'exercici 8 que tracta de fer una conversa intelligent en algun personatge i afegir un canvi de fons. 11/04/17 Acabe l'erxercici 8 i comence el 9 que tracta de donar l'area i perimetre d'u rectangle de dimensions donades per l'interlocutor 25/04/17 He acabat el exercici 9 amb els ultims detalls i he començat el 10 que consisteix en fer un laberinte. 26/04/17 Finalitze els ultims detalls de l'exercici 10 afegint puntuació i finalització del laberinte. 28/04/17 Comence l'exercici 11, que tractava sobre un xiquet adiví sense cap problema 2/05/17 Acabe l'exercici 11 i fem enquestes de les asignatures de llengüa valenciana i castellana i me'n vaig antes de clase perquè tinc un compromís amb el mon esportiu de l'escola.

A continuació incrustaré els exercicis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada